X סגירה
 

בת הים הקטנה - Den lille havfrue

אחד מסמליה המפורסמים של קופנהגן

אם הגעתם לקופנהגן בוודאי שלא תרצו לפספס את פסל בת הים הקטנה (Den lille havfrue) שנחשב לאחד האתרים המבוקשים והמתוירים בקרב משפחות, ילדים ומבוגרים שנוהרים אל הנמל, שטים עד לפסל בת הים הקטנה ומצלמים אותו.
 
פסל בת הים הקטנה בקופנהגן מהווה את אחד מסמליה המובהקים של העיר. כן, אריאל- אותה נסיכה ג'ינג'ית מפורסמת של דיסני, נולדה למעשה כאן, בקופנהגן, יחד עם דמויות רבות שהפכו מאוחר יותר לגיבורי דיסני.
 
פסל בת הים הקטנה הוא פסל ברונזה המתאר דמות אישה שחציה העליון דמוי אדם וחציה התחתון דמוי דג. בת הים ניצבת על סלע בתוך הים, לא רחוק מן הנמל של קופנהגן, כשהיא צופה אל המרחקים ומחכה שאהוב ליבה יגיע ויצטרף אליה לנצח...
פסל בת הים הקטנה
פסל בת הים הקטנה
הכל התחיל בבית מול הנמל...
סיפורה של בת הים הקטנה, יחד עם רבים מסיפורי ואגדות ילדים כמו הברווזון המכוער ועוד רבים וטובים, נרקם באחד הבתים הצבעוניים שמול הנמל, אותם בתים הנראים בכל גלויה של קופנהגן. שם התגורר הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן.
 
הסיפור מספר על בת ים שהתאהבה בנסיך ורצתה להגיע ליבשה בכל מחיר. בכישוף היא אמנם קיבלה רגליים כך שחברה לאהובה, אך בתמורה (כי בסיפורי אגדות חייב להיות גם רוע צרוף...) איבדה את קולה לגמרי. למרות זאת, בת הים השיגה את שייחלה לו יותר מהכל, את אהובה הנסיך, והשניים חיים באושר עד היום הזה.
 
ונחזור למציאות: הפסל הוצב בפעם הראשונה ב- 1913 לאחר שהוזמן על ידי בנו של בעל מבשלת קרלסברג. הפסל הושחת לא מעט פעמים, אך כמו עוף החול הצליח לחזור ולשרוד. הפסל אפילו עשה שליחות וייצג את דנמרק בתערוכה שהיתה בסין ב- 2010 וחזר אל הסלע לאחר מספר חודשים.
שיט אל בת הים
רוצים לחבור אל בת הים ממש כפי שזו רצתה להגיע ליבשה? נרגיע אתכם שלא תצטרכו לשלם על כך בקולכם אלא כמה כתר דני יספיקו... מן הנמל יוצאות ספינות שיביאו אתכם הישר אל הפסל. נאמר מראש שזהו פסל לא גדול, גובהו 1.25 מ' בסה"כ וצבעו מעט אפרורי, אך הוא כבר הפך למותג בסדר גודל כזה, שמחייב סלפי אישי ...