X סגירה
 

המגדל העגול - Rundetaarn

תצפית נפלאה על העיר קופנהגן

אם חיפשתם נקודה לתצפית על קופנהגן ועל סביבתה, המגדל העגול הוא אחד המקומות המומלצים ביותר להגיע אליהם. המגדל העגול המצוי ברובע הלטיני של קופנהגן הוא מגדל גבוה המתנשא ובולט היטב בקו הרקיע של העיר.
 
ממש כשמו, זהו מגדל בעל צורה מעוגלת וגלילית לגמרי. אפילו החלונות שבכל קומה הם מקושתים ואינם שוברים את הקוים המעוגלים של המבנה המיוחד. כאשר תעמדו באזור התצפית תוכלו לראות את גגות העיר מגובה של 35 מ'. יתכן שתצטרכו לנוח מעט כי אל מרפסת התצפית תגיעו לאחר עליה במסלול ספירלי העוטף את המגדל ואורכו הכולל הוא 209 מ'. המסלול הספירלי הוא מעין רמפה ולא מדרגות כפי שישנן בדרך כלל במבנים שמהם צופים על נופה של העיר.
תצפית על העיר קופנהגן מראש המגדל העגול
תצפית על העיר קופנהגן מראש המגדל העגול
לעמוד על המרפסת ולצפות בכוכבים

היום זוגות רבים המחפשים רומנטיקה מגיעים אל מרפסת התצפית בין היתר גם בכוכבים, אך עם הקמת המגדל העגול (Rundetaarn) לא זו היתה המטרה. בניית המגדל החלה ב- 1637 ביוזמתו של המלך הדני באותה תקופה, המלך כריסטיאן הרביעי.

יעודו המקורי של המגדל העגול היה בכלל לשמש מצפה כוכבים עבור העוסקים במחקר ולא עבור זוגות המחפשים נוף רומנטי... המגדל, שנבנה כחלק מן המוסדות האקדמיים בעיר, ממוקם ברובע הלטיני אשר בו ממוקמת גם אוניברסיטת קופנהגן. גם בתקופת בניית המגדל היה זה הרובע הסטודנטיאלי של העיר, רובע המקביל לטכניון או למכון ויצמן שלנו. לכן גם שפת הדיבור שנשמעה בו היתה בעיקר לטינית- שפת הלימוד באותם ימים. ממש בקרבת המגדל נמצאת ספריית האוניברסיטה המחולקת למספר קומות.

נוף מרהיב גם למטה

אמנם ההתבוננות בכוכבים ממרפסת התצפית המגדל העגול היא מדהימה, אך מן המרפסת נשקף נוף יפהפה של גגות העיר קופנהגן והנוף שמחוץ לעיר. מן המגדל העגול תראו את הגגות האדומים והמבנים הנמוכים של העיר העתיקה לצד מבנים מודרניים וגבוהים אשר בנויים בארכיטקטורה חדשנית וייחודית.

רוצים מבט חטוף לחו"ל? מן המגדל העגול (The Round Tower) תראו גם את הגשר אשר מחבר בין קופנהגן לבין מאלמו שבשבדיה. במהלך ביקורכם בקופנהגן תוכלו לשלב גם קפיצה חטופה אל מאלמו ולנסוע על גבי הגשר. במאלמו תמצאו פארקים ירוקים, עיר עתיקה ונעימה, מדרחובים חביבים ואפילו בניין מסתובב...

שעות פעילות :

המגדל פתוח מידי יום החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 בערב